Jakich warzyw i owoców unikać podczas odchudzania?

Owoce są przypuszczalnie najlepszymi przekąskami na diecie: są pełne witamin, błonnika i niezbędnych mikroelementów, potrafią w znacznym stopniu zastąpić słodycze. Jednak owoce są nadal bogate w cukier, a podczas gdy jest to naturalny cukier, wciąż może stać na przeszkodzie, w drodze po utratę kilogramów. W żadnym wypadku nie zaleca się całkowitej rezygnacji z owoców. Ważne jest, aby zwracać uwagę na wielkość porcji i to ile owoców faktycznie jemy. Żywieniowcy ostrzegają – nadmiar spożywania owoców, również może prowadzić do otyłości. Owoce to bez wątpienia źródło zdrowia i witamin, a dodatkowo niezbędnych minerałów, wody i błonnika pokarmowego. Na dodatek są smaczne. Nic dziwnego więc, że tak chętnie po nie sięgamy. Wyróżniamy kilka owoców, które unikamy podczas odchudzania.

Jakich warzyw i owoców unikać podczas odchudzania?

Ananasy, mango i kokosy – swój pyszny i soczysty smak zawdzięczają dużej ilości cukru. Niestety fruktoza to także kalorie, które należy ograniczać w trakcie odchudzania. Oczywiście owoce tropikalne nie są całkowicie zakazane, ale jeśli próbujesz schudnąć, postaraj się jeść je rzadko.

Winogron- słodkie i soczyste są dostępne przez cały rok dlatego często je kupujemy. Warto wiedzieć, że kiść winogron to aż 20 g cukru, a w 100 g owoców jest 70 kcal. Duża ilość glukozy automatycznie pobudza produkcję insuliny, a jak wiadomo, to spowalnia procesy spalania i może sprawić, że nasz organizm szybciej zacznie odkładać tłuszcz w postaci tak bardzo znienawidzonej tkanki tłuszczowej.

Suszone owoce- są praktycznie pozbawione wody, co oznacza, że zawierają więcej kalorii w mniejszej ilości produktu. Jedna szklanka rodzynków to aż 500 kcal, a suszonych śliwek – 447 kcal. Jedzenie suszonych owoców ma wiele korzyści, ale podczas diety staraj się jeść ich mniej i traktuj jako dodatek.

Awokado- jest bogate w tłuszcze, a co za tym idzie, również w kalorie. To najbardziej kaloryczny owoc – jedno średniej wielkości awokado ma 430 kcal. Pamiętaj jednak, że awokado jest źródłem zdrowych tłuszczów, dlatego nie należy całkowicie wykluczać go z diety.

Bataty– są zdrowsze od zwykłych ziemniaków, jednak ze względu na swój słodki smak, mają więcej kalorii. Jeden średniej wielkości słodki ziemniak ma ponad 200 kcal. Z tego powodu, nie należy się nimi zajadać na diecie, ale raz na jakiś czas możesz pozwolić sobie na frytki z batatów z piekarnika, bo na pewno są lepszym rozwiązaniem klasycznych ziemniaków.

Zostaw komentarz

Chcesz szybko pozbyć się zbędnych kilogramów?

Chcesz szybko pozbyć się zbędnych kilogramów?

Wszystkie prawa zastrzeżone dla BurnActive