Jak zapobiec efektowi jojo?

Droga do uzyskania pięknej sylwetki i zdrowia jest kręta i wyboista. Wielu osobom udało się skutecznie zgubić zbędne centymetry. Powszechnie wiadomo, czym jest efekt jo-jo. Zdecydowana większość odchudzających się choć raz w życiu go doświadczyła. Mówiąc prosto z mostu, efekt jo-jo obserwujemy wtedy, gdy po zrzuceniu zbędnych kilogramów dzięki diecie odchudzającej po pewnym czasie wracamy do dawnej wagi. Czy takiego powrotu można uniknąć??

efekt jojo

Jeśli odchudzaliście się już kilka razy, to wiecie, że dieta jest tylko połową sukcesu. Gdy ją zakończymy i wrócimy do poprzedniego stylu odżywiania, ponowne nabranie ciała jest tylko kwestią czasu. Wcale nierzadko przekraczamy nawet wagę sprzed kuracji odchudzającej. To właśnie jest jo-jo. Na szczęście jest na to sposób!!!

Regularnie ćwiczenia

Po zakończeniu diety ruch znakomicie wpływa na ponowne nabieranie ciała. I to nie tylko dlatego, że pracujące mięśnie zużywają kalorie, ale również z powodu zwiększonego przez ćwiczenia fizyczne tempa przemiany materii. Niekwestionowaną korzyścią jest także wysportowana sylwetka. Wspaniałe efekty daje codzienne rozciąganie, ale dla tych, którzy nie przepadają za nią, regularnie spacery, również dają świetny rezultat. Równie skutecznym treningiem jest jazda na rowerze, pływanie czy chodzenie z kijkami.

Oczyszczaj organizm

Najlepsza metoda to tzw. dzień płynny 2–3 razy w miesiącu. Jeśli masz wolne od pracy, możesz tego dnia pić tylko wodę i herbatki ziołowe z brzozy, rumianku czy skrzypu. W sumie ilość płynów nie powinna być mniejsza niż 2,5 l. Gdy jesteś zagoniony pracą, pij tego dnia niesłodzone soki owocowe i warzywne oraz koktajle na bazie jogurtu. Raz dziennie możesz zjeść gorącą zupę warzywną, ale bez ziemniaków. Wolny od toksyn organizm szybciej spala kalorie.

Zmień sposób gotowania

Dbając o to, aby nie powrócić do pierwotnej wagi, wcale nie musisz rezygnować z ulubionych potraw, nawet smażonych. Ważne jest aby liczyć kalorie. Zmniejszajmy co najmniej o połowę ilość tłuszczu. Przyrządzaj potrawy na parze. Nie tylko warzywa, ale także drób i ryby, które są bardzo zdrowe. Jeśli nie masz specjalnego urządzenia, korzystaj ze specjalnej nakładki na garnek. Jeśli gotowane dania ci nie smakują, wypróbuj grillowane. Są także dietetyczne, bo wytopiony tłuszcz ścieka z produktu na płytę grzewczą.

Uważaj na sól!

Spożywamy czasami nawet kilkunastokrotnie więcej soli niż powinniśmy. W ciągu doby norma wynosi 5 g. Dobrym zamiennikiem są przyprawy ziołowe. Nowe smaki, które poznasz, będą równie atrakcyjne. Wykluczamy ze swojej diety fast-foody. Nie przypadkowo nazywamy je „śmieciowym” jedzeniem. Poza ogromna ilością kalorii w postaci tłuszczów, rzadko dostarczają substancje odżywcze. Zwiększają ilość wolnych rodników w organizmie, które są odpowiedzialne za powstawanie stanów zapalnych leżących u podłoża wielu chorób, a także są odpowiedzialne za proces starzenia się organizmu. Podobnie jest ze słodyczami. Z punktu widzenia dietetyka nie mają one dla nas zbyt wielkiej wartości odżywczej. Spożywamy je głównie dla smaku i to właśnie one są często odpowiedzialne za przyrost wagi. Jedzmy je sporadycznie i starajmy się zastąpić owocami.

Zostaw komentarz

Chcesz szybko pozbyć się zbędnych kilogramów?

Chcesz szybko pozbyć się zbędnych kilogramów?

Wszystkie prawa zastrzeżone dla BurnActive